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1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Evento (Conference Proceedings)
Sitemtc-m16b.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Repositóriosid.inpe.br/mtc-m17@80/2006/09.11.11.37
Última Atualização2006:09.11.11.37.40 (UTC) administrator
Repositório de Metadadossid.inpe.br/mtc-m17@80/2006/09.11.11.37.41
Última Atualização dos Metadados2018:06.05.03.44.00 (UTC) administrator
Chave SecundáriaINPE--PRE/
Chave de CitaçãoSantos:2006:DiSiRa
TítuloDirect simulation of rarefaction effect on power-law leading edges in hypersonic flow
FormatoCD-ROM
Ano2006
Data de Acesso23 jun. 2024
Tipo SecundárioPRE CI
Número de Arquivos1
Tamanho614 KiB
2. Contextualização
AutorSantos, Wilson Fernando Nogueira
GrupoLCP-INPE-MCT-BR
AfiliaçãoInstituto Nacional de Pesquisas Espaciais
Nome do EventoIberian Latin American Congress on Computational Methods, 27 (CILAMCE).
Localização do EventoBelém, PA
Data2006-SEPT.3-6
Título do LivroProceedings
Tipo TerciárioPapers
OrganizaçãoUniversidade do Pará
Histórico (UTC)2006-09-11 11:37:41 :: ignes -> administrator ::
2012-10-22 20:57:08 :: administrator -> ignes :: 2006
2013-02-20 14:54:14 :: ignes -> administrator :: 2006
2018-06-05 03:44:00 :: administrator -> marciana :: 2006
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
Palavras-Chavehypersonic flow
rarefied flow
DSMC
power-law shape
aerodynamic heating
ResumoABSTRACT: This work deals with a numerical study of power-law leading edges situated in a hypersonic flow. The primary aim of this paper is to examine the effect of rarefaction on the aerodynamic surface quantities. Rarefaction effect on the aerodynamic surface quantities has been investigated by employing the Direct Simulation Monte Carlo (DSMC) method. The work is motivated by interest in investigating power-law shaped leading edges as possible candidates for blunting geometry of hypersonic leading edges. The sensitivity of aerodynamic heating and drag to variations on rarefaction are simulated for altitudes of 70, 80 and 85km. The analysis shows significant differences on the aerodynamic heating and drag due to variations not only on the altitude but also on the leading-shape defined by the power-law exponent. It was found that the heat transfer and drag coefficients increase with increasing the altitude.
ÁreaCOMB
ArranjoDirect simulation of...
Conteúdo da Pasta docacessar
Conteúdo da Pasta sourcenão têm arquivos
Conteúdo da Pasta agreementnão têm arquivos
4. Condições de acesso e uso
URL dos dadoshttp://urlib.net/ibi/sid.inpe.br/mtc-m17@80/2006/09.11.11.37
URL dos dados zipadoshttp://urlib.net/zip/sid.inpe.br/mtc-m17@80/2006/09.11.11.37
Idiomaen
Arquivo Alvodirect.pdf
Grupo de Usuáriosadministrator
ignes
Visibilidadeshown
5. Fontes relacionadas
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/3ET38CH
Acervo Hospedeirolcp.inpe.br/ignes/2004/02.12.18.39
cptec.inpe.br/walmeida/2003/04.25.17.12
6. Notas
Campos Vaziosarchivingpolicy archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel dissemination documentstage doi e-mailaddress edition editor electronicmailaddress identifier isbn issn label lineage mark mirrorrepository nextedition notes numberofvolumes orcid pages parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project publisher publisheraddress readergroup readpermission resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarymark serieseditor session shorttitle sponsor subject tertiarymark type url versiontype volume
7. Controle da descrição
e-Mail (login)marciana
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