Fechar

1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Revista Científica (Journal Article)
Sitemtc-m21d.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador8JMKD3MGP3W34T/477R9P5
Repositóriosid.inpe.br/mtc-m21d/2022/07.04.12.05
Repositório de Metadadossid.inpe.br/mtc-m21d/2022/07.04.12.05.44
Última Atualização dos Metadados2023:01.03.16.46.09 (UTC) administrator
DOI10.1108/DPM-03-2021-0100
ISSN0965-3562
Chave de CitaçãoTrejo-RangelFeMaRoOlSa:2022:CoGrSt
TítuloGiving voice to the voiceless: connecting graduate students with high school students by incubating DRR plans through participatory mapping
Ano2022
Data de Acesso17 jun. 2024
Tipo de Trabalhojournal article
Tipo SecundárioPRE PI
2. Contextualização
Autor1 Trejo-Rangel, Miguel Angel
2 Ferreira, Adriano Mota
3 Marchezini, Victor
4 Rodriguez, Daniel Andres
5 Oliveira, Melissa da Silva
6 Santos, Daniel Messias dos
Grupo1 CST-CST-DIPGR-INPE-MCTI-GOV-BR
Afiliação1 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
2 Universidade Estadual Paulista (UNESP)
3 Centro Nacional de Monitoramento e Alertas de Desastres Naturais (CEMADEN)
4 Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
5 Universidade do Vale do Paraíba (UNIVAP)
6 Escola Estadual Monsenhor Ignácio Gióia
Endereço de e-Mail do Autor1 migueltrejorangel@gmail.com
RevistaDisaster Prevention and Management: An International Journal
Volume31
Número2
Páginas124-133
Histórico (UTC)2022-07-04 12:07:42 :: simone -> administrator :: 2022
2023-01-03 16:46:09 :: administrator -> simone :: 2022
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
Tipo do ConteúdoExternal Contribution
Tipo de Versãopublisher
Palavras-ChaveCapacity building
Education
Graduate students
High school
Leadership
Social participation
ResumoPurpose: The purpose of this study is to encourage graduate students to facilitate a participatory mapping activity with high school students, to have their voices heard in the disaster risk reduction (DRR) agenda. Design/methodology/approach: A participatory mapping, youth-led session, was conducted with 22 high school students, where they had to identify flood and landslide-prone areas. Then, they were asked to propose and plan DRR measures in collaboration with local partners in São Luiz do Paraitinga, Brazil. Findings: The participatory method engaged the graduate students and the high school students in the DRR debate, allowing them to map hazards and vulnerabilities, and to discuss five incubation projects for enhancing DRR in the city. Originality/value: This research highlights the importance of involving young people in DRR formulation and planning to build local capacities in younger generations. The outputs were shared with the local civil defense and a local non-governmental organization (NGO), who suggested recommendations to improve the five incubation projects.
ÁreaCST
Arranjo 1urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção pgr ATUAIS > CST > Giving voice to...
Arranjo 2urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção a partir de 2021 > CGCT > Giving voice to...
Conteúdo da Pasta docnão têm arquivos
Conteúdo da Pasta sourcenão têm arquivos
Conteúdo da Pasta agreement
agreement.html 04/07/2022 09:05 1.0 KiB 
4. Condições de acesso e uso
Idiomaen
Grupo de Usuáriossimone
Grupo de Leitoresadministrator
simone
Visibilidadeshown
Permissão de Leituradeny from all and allow from 150.163
Permissão de Atualizaçãonão transferida
5. Fontes relacionadas
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGPCW/449U4PL
8JMKD3MGPCW/46KUATE
DivulgaçãoWEBSCI; SCOPUS.
Acervo Hospedeirourlib.net/www/2021/06.04.03.40
6. Notas
Campos Vaziosalternatejournal archivingpolicy archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel e-mailaddress format isbn label lineage mark mirrorrepository month nextedition notes numberoffiles orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey secondarymark session shorttitle size sponsor subject targetfile tertiarymark tertiarytype url
7. Controle da descrição
e-Mail (login)simone
atualizar 


Fechar