1. Identificação | |
Tipo de Referência | Artigo em Revista Científica (Journal Article) |
Site | mtc-m21d.sid.inpe.br |
Código do Detentor | isadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S |
Identificador | 8JMKD3MGP3W34T/477R9P5 |
Repositório | sid.inpe.br/mtc-m21d/2022/07.04.12.05 |
Repositório de Metadados | sid.inpe.br/mtc-m21d/2022/07.04.12.05.44 |
Última Atualização dos Metadados | 2023:01.03.16.46.09 (UTC) administrator |
DOI | 10.1108/DPM-03-2021-0100 |
ISSN | 0965-3562 |
Chave de Citação | Trejo-RangelFeMaRoOlSa:2022:CoGrSt |
Título | Giving voice to the voiceless: connecting graduate students with high school students by incubating DRR plans through participatory mapping ![](http://mtc-m21d.sid.inpe.br/col/dpi.inpe.br/banon/2000/01.23.20.24/doc/externalLink.gif) |
Ano | 2022 |
Data de Acesso | 17 jun. 2024 |
Tipo de Trabalho | journal article |
Tipo Secundário | PRE PI |
|
2. Contextualização | |
Autor | 1 Trejo-Rangel, Miguel Angel 2 Ferreira, Adriano Mota 3 Marchezini, Victor 4 Rodriguez, Daniel Andres 5 Oliveira, Melissa da Silva 6 Santos, Daniel Messias dos |
Grupo | 1 CST-CST-DIPGR-INPE-MCTI-GOV-BR |
Afiliação | 1 Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE) 2 Universidade Estadual Paulista (UNESP) 3 Centro Nacional de Monitoramento e Alertas de Desastres Naturais (CEMADEN) 4 Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) 5 Universidade do Vale do Paraíba (UNIVAP) 6 Escola Estadual Monsenhor Ignácio Gióia |
Endereço de e-Mail do Autor | 1 migueltrejorangel@gmail.com |
Revista | Disaster Prevention and Management: An International Journal |
Volume | 31 |
Número | 2 |
Páginas | 124-133 |
Histórico (UTC) | 2022-07-04 12:07:42 :: simone -> administrator :: 2022 2023-01-03 16:46:09 :: administrator -> simone :: 2022 |
|
3. Conteúdo e estrutura | |
É a matriz ou uma cópia? | é a matriz |
Estágio do Conteúdo | concluido |
Transferível | 1 |
Tipo do Conteúdo | External Contribution |
Tipo de Versão | publisher |
Palavras-Chave | Capacity building Education Graduate students High school Leadership Social participation |
Resumo | Purpose: The purpose of this study is to encourage graduate students to facilitate a participatory mapping activity with high school students, to have their voices heard in the disaster risk reduction (DRR) agenda. Design/methodology/approach: A participatory mapping, youth-led session, was conducted with 22 high school students, where they had to identify flood and landslide-prone areas. Then, they were asked to propose and plan DRR measures in collaboration with local partners in São Luiz do Paraitinga, Brazil. Findings: The participatory method engaged the graduate students and the high school students in the DRR debate, allowing them to map hazards and vulnerabilities, and to discuss five incubation projects for enhancing DRR in the city. Originality/value: This research highlights the importance of involving young people in DRR formulation and planning to build local capacities in younger generations. The outputs were shared with the local civil defense and a local non-governmental organization (NGO), who suggested recommendations to improve the five incubation projects. |
Área | CST |
Arranjo 1 | urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção pgr ATUAIS > CST > Giving voice to... |
Arranjo 2 | urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção a partir de 2021 > CGCT > Giving voice to... |
Conteúdo da Pasta doc | não têm arquivos |
Conteúdo da Pasta source | não têm arquivos |
Conteúdo da Pasta agreement | |
|
4. Condições de acesso e uso | |
Idioma | en |
Grupo de Usuários | simone |
Grupo de Leitores | administrator simone |
Visibilidade | shown |
Permissão de Leitura | deny from all and allow from 150.163 |
Permissão de Atualização | não transferida |
|
5. Fontes relacionadas | |
Unidades Imediatamente Superiores | 8JMKD3MGPCW/449U4PL 8JMKD3MGPCW/46KUATE |
Divulgação | WEBSCI; SCOPUS. |
Acervo Hospedeiro | urlib.net/www/2021/06.04.03.40 |
|
6. Notas | |
Campos Vazios | alternatejournal archivingpolicy archivist callnumber copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel e-mailaddress format isbn label lineage mark mirrorrepository month nextedition notes numberoffiles orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey secondarymark session shorttitle size sponsor subject targetfile tertiarymark tertiarytype url |
|
7. Controle da descrição | |
e-Mail (login) | simone |
atualizar | |
|