Close

1. Identity statement
Reference TypeJournal Article
Sitemtc-m12.sid.inpe.br
Holder Codeisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identifier6qtX3pFwXQZ3r59YD6/GNV7v
Repositorysid.inpe.br/iris@1912/2005/07.19.21.49.45   (restricted access)
Last Update2010:05.19.18.16.23 (UTC) administrator
Metadata Repositorysid.inpe.br/iris@1912/2005/07.19.21.49.52
Metadata Last Update2022:05.06.10.50.57 (UTC) administrator
Secondary KeyINPE-8595-PRE/4337
ISSN1413-9375
Label9576
Citation KeySausen:1999:EdEsAm
TitleA educação espacial na América Latina e a posição do Brasil no contexto regional
Year1999
Monthout.
Access Date2024, Apr. 27
Secondary TypePRE PI
Number of Files1
Size39 KiB
2. Context
AuthorSausen, Tania Maria
Resume Identifier8JMKD3MGP5W/3C9JJ9M
GroupDSR-INPE-MCT-BR
JournalParcerias Estratégicas
Volumex
Number7
Pages151-164
History (UTC)2005-07-19 21:49:53 :: administrator -> jefferson ::
2006-05-23 15:05:54 :: jefferson -> administrator ::
2008-06-09 19:14:50 :: administrator -> jefferson ::
2010-07-07 18:49:28 :: jefferson -> administrator :: 1999
2022-05-06 10:50:57 :: administrator -> marciana :: 1999
3. Content and structure
Is the master or a copy?is the master
Content Stagecompleted
Transferable1
Content TypeExternal Contribution
KeywordsTRANSFERÊNCIA DE TECNOLOGIA
educação
ciências aerospaciais
qualificação
recursos humanos
transferência de treinamento
education
aerospace sciences
qualification
human resources
transfer of tecnology
AbstractEste artigo trata da educação espacial na América Latina, bem como da posição do Brasil no contexto regional. São apresentados alguns aspectos históricos sobre as atividades espaciais, as necessidades de educação espacial e as três fases pelas quais esta última passou, desde o lançamento do primeiro foguete. Observa-se que entre todos os países da América Latina, o Brasil foi o que fez mais investimentos na área espacial, por esta razão é o que apresenta maior número de oportunidades de capacitação e treinamento em todas as áreas do ensino (fundamental, médio, graduação e pós-graduação). É salientado também neste artigo a atuação da ONU como instituição motivadora das atividades educacionais na área espacial. ABSTRACT In this paper some historical aspects are presented on the space activities, the needs of space education and the three phases by which this last one passed, from the launch of the first rocket. It is observed that from all countries of Latin America, Brazil was the one that made more investments in the space area, for this reason it is the one that presents larger number of education and training opportunities in all levels of education (fundamental, medium, graduation and masters degree). It is also pointed out in this article the performance of UN as institution that promotes educational activities in the space area.
AreaSRE
Arrangementurlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > DIDSR > A educação espacial...
doc Directory Contentaccess
source Directory Contentthere are no files
agreement Directory Contentthere are no files
4. Conditions of access and use
Languagept
Target Filerevista13.pdf
User Groupadministrator
jefferson
Visibilityshown
Copy HolderSID/SCD
Archiving Policydenypublisher denyfinaldraft
Read Permissiondeny from all and allow from 150.163
Update Permissionnot transferred
5. Allied materials
Next Higher Units8JMKD3MGPCW/3ER446E
DisseminationPORTALCAPES
Host Collectionsid.inpe.br/banon/2001/04.06.10.52
6. Notes
Empty Fieldsaffiliation alternatejournal archivist callnumber copyright creatorhistory descriptionlevel doi e-mailaddress electronicmailaddress format isbn lineage mark mirrorrepository nextedition notes orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project readergroup rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarymark session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype typeofwork url versiontype
7. Description control
e-Mail (login)marciana
update 


Close